Dondurma Tutkunlarına: Yeni Tatlar Ve Modalar
Dondurma, dünya çapında sevilen ve tüm yaş gruplarına hitap eden bir tatlıdır. Aynı zamanda inovatif fırsatlara ve yeniliklere açık bir kategoridir. Tüketiciler bu katagoride yeni tatlar denemeye istekli ve heveslidir. Üretici firmalar bu yöndeki talebi desteklemekte, yeni ürünleri ve yenilikçi fikirlerini tüketiciler ile buluşturmaktadır. Tüketici trendleri doğrultusunda dondurma kategorisi ürün yelpazesini her geçen gün genişletmektedir.
2024 yılı trendlerine baktığımızda,
- Bitki bazlı dondurma alternatifleri,
- Sağlık ve sağlıklı yaşam odakları
- Yeni aromalar ve içerikler’in öne çıkan başlıklar olduğunu söyleyebiliriz.
Bitki bazlı dondurma alternatifleri;
Sürdürülebilirlik kavramını desteklemek ya da çeşitli sağlık kaygıları ile süt ürünleri tüketmeyen kesim için bitkisel kaynaklı alternatifler, diğer ürün kategorilerinde olduğu gibi dondurma kategorisine de giderek büyüyen bir pazar haline gelmiştir. İnek sütü ya da farklı bir hayvansal hammadde içermeyen, antep fıstıklı, bademli, kakaolu, tamamen meyve içerekli ürünler ve sorbeler aynı zamanda da “organik”, “%100 doğal” ibarelerine ambalajları üzerinde yer vererek, tüketicilerin bu gıdaları tüketerek kendinlerini daha iyi ve mutlu hissetmelerini sağlamalarını hedeflemektedir.
Sağlık ve sağlıklı yaşam odakları;
Covid dönemi ile birlikte daha da önem kazanan sağlıklı yaşam endişeleri ve beslenmemizde bu yönde daha seçici olmamız popülerliğini koruyan bir trend haline gelmiştir. Sağlıklı yaşamak ve sağlıklı yaşlanmak tüketicilerin ürün seçimlerini etkileyen önemli faktörlerdendir. Fonksiyonel ürünlere yönelim, alınan bir üründe birden fazla fayda beklentisi ile proteince desteklenmiş, şeker oranı düşürülmüş ürünler, bağışıklığı destekleyici girdiler ile formülüze edilmiş dondurmalar da tüketiciye geniş bir seçim alternatifi oluşturmaktadır.
Yeni aromalar ve içerikler;
Tüketiciler mali zorluklar ile mücadele etmeye devam ederken, diğer taraftan da basit zevkler ile kendilerini mutlu etme eğilimindeler. Dondurma bu yönüyle de tüketicilerin ilgisini çekmekte ve tüketicilere keyif veren deneyimler sunmaktadır.
Hatıralarını canlandıran ve tüketiciyi çocukluğuna götüren tatların marka ve tüketici iletişimini arttırdığını söylememiz mümkündür. Bu da nostaljik tatları yeni ürünlerde karşımıza çıkarmaktadır.
Aynı zamanda tekli tatlar yerine kombin lezzetlerin ön plana çıktığını görüyoruz. Çikolata popülerliği korurken, çikolatanın meyveler ile kombinleri de beğenilen lezzerler arasında yerini almaktadır. Bununla birlikte cappuccino, caramel macchiato, mocha gibi sevilen kahve profilleri dondurmada beğeni kazanmaktadır. Bilinirliği yüksek, sevilen çikolata ve şekerleme markalarının tat profillerinin dondurmaya uyarlandığı lezzetler de, beğendiği tadın peşinden gitmek isteyen tüketiciler için ilgi çekicidir.
Aynı zamanda yeni ürün deneyimi fırsatlarında tekstürü ile öne çıkan dondurma çeşitlerini de raflarda görmek mümkündür. Bisküvi parçalı, akışkan soslu,”crunch” çikolatalı dondurmalar, ağızda bıraktıkları his ile, tüketicilere güçlendirilmiş deneyimler sunmaktadırlar.
“Belçika çikolatası” gibi belirli bir lokasyona ait tatlar,otantik lezzetler ve premium içerikler de tükecilerin, kendilerini özel hissetme nedeni ile satınalma tercihlerini yönlendirmektedir.
Ayrıca çiçeksi tatlar, özellikle genç tüketiciler için kategoride ilgi odağı haline gelmiştir. Aynı zamanda ruh halini iyileştirme ve rahatlatıcı etkisi ile bilinen botanik içeriklerin formülasyonlarda yer alması, ürünlere fonksiyonellik iddiası da katmaktadır. Japon kültüründe önemli bir yere sahip olan Sakura, rahatlatıcı etkisi ile bilinen lavanta, geleneksel bir tat profili olan gül ve egzotik tatlar ile kombinleri kategorinin ilgi çekici tat alternatifleri arasındadır.
Aromsa olarak trendleri yakından takip ediyoruz ve uygulama laboratuvarlarımızda trendler ile uyumlu ürünler çalışıyor, iş ortaklarımızın beğenisine sunuyoruz. Diğer ürün gruplarında olduğu gibi dondurma kategorisinde de inovatif fikirlerimizi ürün deneyimlerimiz ile birleştiriyor aynı zamanda üretici firmalar için bir çözüm ortağı oluyoruz. Yeni bir ürünün rafta yerini alma yolculuğunun önemli bir parçası olmaktan mutluluk duyuyoruz.
Keyifli ve mutlu bir yaz dileriz.