SAĞLIK VE İYİ YAŞAM
Tüm dünyada “sağlık ve iyi yaşam” günümüzün en popüler mottosudur. Tüketicilerin sağlık konusunda her geçen gün bilinçlenmesi ile birlikte beslenme alışkanlıkları da farklılaşmaktadır. Bütüncül bir yaklaşım ile tüketiciler, sağlıklı olduğuna inandığı ürünlere yönelirken, karar verme sürecinde lezzet hala en önemli parametredir. Lezzetten ödün vermeden, gıda ürünlerinde yağ, tuz ve şeker miktarlarının azaltılması için ürünlerin yeniden tasarlanması, içeriklerinin iyileştirilmesi ve çeşitlendirilmesi gibi çalışmalar yürütülmektedir. Aromsa, yağ, tuz ve şekeri azaltılmış ürünlerde dengeli lezzet profili sağlanması için ileri teknoloji ve deneyimli lezzet uzmanları tarafından geliştirilen çözümler sunmaktadır.
Yağ Azaltma
Parlaklık ve yüzey bütünlüğü gibi gıdanın görselliği, viskozite ve sertlik gibi yapı özelliği, ağızda oluşturduğu kalıcılık ve dolgunluk hissi gibi duyusal işlevselliği olan yağın, fiziksel ve kimyasal özelliklerinin yanı sıra çok önemli beslenme fonksiyonları da vardır.
Yağ azaltma için iki temel uygulama yaygındır. Birincisi, fiziksel özellikleri yağa benzeyen yağ asitlerinin karbohidrat, glikozit ya da polioller ile esterifikasyonundan oluşan bileşenlerin kullanımı. İkincisi ise yağın fiziksel ve duyusal özelliklerini taklit eden protein, karbohidrat, hidrokolloid ya da bunların kombinasyonunun kullanımı. Her iki uygulamada da problem bu bileşenler ile aromaların uçucu bileşenleri arasındaki etkileşim sonucu aroma etkinliğinin azalmasıdır. Bu durumun engellenmesi için etkinliği artırılmış aroma portföyü sunuyor ve en uygun bileşen konfigürasyonun oluşturulması için reçete desteği veriyoruz. Ayrıca yağ azaltma kaynaklı ürün tekstüründe meydana gelecek olumsuzlukları telafi etmeye yönelik ağız sulandırıcı aromalarımız da çözümlerimiz arasındadır.
Tuz Azaltma
Tuz, gıda ve içecek dünyasında çok yaygın olarak kullanılan önemli bir bileşendir. Peki onu bu kadar önemli yapan nedir? Tuz, sodyum ve klorür olmak üzere iki bileşenden oluşur. Bu yapısı sayesinde ürünlerin raf ömrünü uzatma, mikrobiyolojik gelişimi kontrol altında tutma ve tada katkı sağlama gibi çok kritik fonksiyonları yerine getirir. Tatların daha derin ve kalıcı hissedilmesi, lezzet artırıcı ve koruyuculuk gibi özellikleri sebebiyle kullanılmakta olup, üründe tuz oranını azaltarak aynı fonksiyonları elde etmek hiç de kolay değildir.
Günümüzdeki tüketim alışkanlıklarının değişmesi nedeniyle özellikle son yıllarda tuz tüketiminin azaltılması yönünde çalışmaları yapılmaktadır. Aromsa olarak, bütün bu çalışmalara destek veriyor; tuz azaltmaya yönelik çeşitli aromalar ve ürün kategorilerine göre reçete desteği sunuyoruz.
Gıda ürünlerinde tuz oranını azaltmasında, potasyum klorür veya mineral tuzların kullanımı gibi farklı yöntemler uygulanabilmektedir. Ne yazık ki, bu minerallerin kullanımı ürünlere istenmeyen tatlar verebilmekte ve belirli farkları bastırarak lezzet profili üzerinde güçlü bir etki yaratmaktadır. Bu nedenle, geçmiş yıllarda birçok araştırma, aroma profilinin yeniden dengelenmesi ve / veya bu tür bileşenlerin kullanımından ortaya çıkan istenmeyen tatların maskelenmesi üzerine odaklanmıştır.
Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalar, amino asit kombinasyonlarının yanı sıra tuz tadı arttırıcı moleküllerin tanımlanmasına ve bunların verimli kullanımına odaklanmıştır.
Aromsa olarak, tuz azaltma çalışmalarınız için benzersiz ve verimli çözümler sunuyoruz.
Şeker Azaltma
Birçok yiyecek ve içecek, tatlı olması sebebiyle tüketicilerin en çok tercih ettiği ürünler arasında yer almaktadır. Yiyecek ve içeceklerde kullanılan şekerin kaynağı sakkaroz, glukoz, fruktoz veya bunların kombinasyonlarıdır. Diğer yandan, kolayca metabolize edilen bu karbonhidratlar, kan şekeri seviyesini yükseltir ve vücutta çoğu zaman sağlık sorunlarına sebep olan yağ depolarının artmasına da yol açabilir.
Obezitenin küçük çocuklarda da bir sağlık sorunu haline geldiği günümüzde, şeker azaltma, yiyecek ve içecek endüstrisini etkileyen çok önemli bir konudur. Şeker yerine tatlandırıcılar ve buna benzer bileşenler kullanılabilir, ancak bunların çoğu, ürün içinde hoş olmayan bir lezzet ya da metalik tat bırakır. Ayrıca şekerin türüne bağlı olarak, şeker kullanımı, ürüne lezzet katar ve tatların daha derin ve kalıcı hissedilmesini sağlar. Tuz gibi şekerin de lezzet arttırıcı özelliği mevcuttur.
Yiyecek ve içeceklerde şeker azaltma çalışmaları kapsamında, tatlandırıcıların hoş olmayan lezzetini maskelemek veya ürünlere özel tatlandırıcı aromalar geliştirmek gibi en uygun çözümleri sunuyor; gıda bileşenleri ve lezzet artırıcı aromalar geliştiriyoruz. Aroma tasarımı ve uygulama alanında deneyimli ekiplerimiz tarafından geliştirilen alternatif tatlar ile eşsiz çözümler sunuyor, tüketicilerin tercihlerine uygun ve hatta beklentilerin de ötesinde ürünler oluşturarak farklılık yaratmanız için çalışıyoruz.
Umami
Umami tatlı, ekşi, tuzlu ve acının yanı sıra 5 temel lezzetden biri olarak kabul edilir. Umami kelimesi Japonca dilinden gelir ve aslında lezzetli ve tat kelimelerinin birleşiminden oluşur.
Özellikle Japon mutfağından bazı ürünler örneğin Soya sosu ve Kombu (Yosun çeşidi) yüksek miktarda glutamatik asit içerir ve bu nedenle özellikle Kombu, Japon mutfağında bin yıldan fazla bir süredir sadece kendi aroması için değil aynı zamanda tuzlu ürünlerin lezzet profilini iyileştirmek için kullanılmaktadır. Bir Japon bilim adamı olan Kikunae İkeda, bu malzemelerin sağladığı tadın, şu ana kadar bilimsel olarak tarif edilmediğini ve bilinen tuz, tatlı, acı ve ekşi tatlarından oldukça farklı olduğunu fark etti. Glutamik asitin çeşitli tuzlarının tat özellikleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için araştırmasına devam etti ve bu tuzlar arasında glutamik asidin sodyum tuzunun en iyi çözünür ve en güçlü formu olduğunu keşfetti.
Aromsa, gıda ürününün lezzet profili üzerinde olumsuz bir etki yaratmadan, hassas tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için gıda ürünlerinde MSG’ye alternatif çözümler üzerinde aktif bir şekilde çalışmaktadır. Gıda ürünlerinde diğer tat bileşenlerinin (şeker, tuz, acı, asitlik) azaltılmasında olduğu gibi, bu çalışma da hem son ürün hem de üretim süreci temelinde bütünsel bir bakış açısı gerektirmektedir. MSG'yi herhangi bir gıda ürününüzden çıkarmak ve aynı zamanda da tüketicilerin gereksinimlerini karşılayacak eşsiz bir duyusal ürün geliştirilmek istiyorsanız ortaklaşa çalışmak için lütfen bizimle iletişime geçin.
Maskeleme Ajanları
Yiyecek ve içereceklerin satın alma ve tüketim kararında, beğeni ve kişiselleştirilmiş ihtiyaçlar daha çok ön plana çıkmaktadır. Bu sebeple kişisel ihtiyaçlara yönelik ürünlerde pazar büyümektedir. Tüketicinin bu talebini karşılamak için gıdalara eklenen bileşenlerden bazıları ürüne işlevsellik katarken, hoş olmayan bir lezzet profili ortaya çıkarmakta, ürünün yapısını ve yeme deneyimini de olumsuz etkilemektedir.
Maskeleme, yiyecek ve içeceklerde ürünü zenginleştirmek için eklenen bazı bileşenlerin negatif duyusal özelliklerinin baskılanarak tüketiciler için tercih edilir hale getirilmesi olarak tanımlanabilir.
Ürünün duyusal performansını etkileyen birçok faktör varken, istenmeyen notları veya efektleri maskelemek için tek bir çözüm yoktur. Tüketici tarafından tercih edilen ürünler için, maskeleme yaparken üründe kullanılan tüm bileşenlerin ve üretim metodunun gözden geçirilmesi gerekir. Bu çalışmalar aroma da dahil her bir bileşen ile ilgili uzmanlığın dışında ürüne doğrudan ya da dolaylı etki edecek tüm faktörleri dikkate olacak bütünsel bir bakış açısı gerektirir.
Aromsa olarak uygulama laboratuvarlarımız ve uzman aromatisyenlerimiz ile duyusal olarak kusursuz ürünleriniz için her zaman yanınızdayız.